Långfredag. Långt arbetspass.

Sitter här på jobbet, har suttit här redan ett tag. Det blir långkörning, både dagpass och sedan natt. (=mycket slit och lite pengar, men ändå mer pengar än vanligt) Först ut är vårdcentralen, sedan sjukhuset och avdelningen, så lite variation ändå.

VAD JAG INTE FÖRSTÅR, är hur man tänker som patient när man ringer vårdcentralen och vill boka en tid för att man har haft hosta i 3(!) månader en långfredag. Akuttider ska vara för, just det, akuta besvär.

 -Jaha, hosta i tre månader säger du, finns det någon särskild orsak till varför du ringer just idag?
 -Ja, förstår du fröken, JAG FICK NOG just idag.


Ja, vad säga?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ännu mer intressant är det när de söker till en akutmottagning en sån dag för hosta i 3 månader.

2010-04-03 @ 21:10:38
Postat av: j

I agree! Det är väldigt intressant. Undrar varför människor söker sig till akuten för saker som de ska ta på vårdcentralen/närakuten? Som att det blir "viktigare" för att de söker akuten. En gång fick jag detta svar (när jag var på akuten) på "varför sökte du inte till vårdcentralen för denna böld? Här får du vänta minst 4timmar idag" -"finns det läkare på vårdcentralen?"...

Vad säga?

2010-04-12 @ 10:47:11
URL: http://mostlyus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0