Debatterat i veckan.

Den här senaste veckan har jag varit irriterad till och från, men även förundrad över media, samhället och min bekanta/vänner.

Odell blev dömd. Halleluja. Konstnär my ass har jag lust att tilläga. Hur kan människor på fullaste debattera FÖR denna människa? Kalla hennes skadegörelse och resursuttnyttjande för konst? Hon har dock lyckats med en av sina mål, att väcka debatt. Dock inte för det som var meningen med "projektet". Psykiatrin debatteras inte, utan vad som ingår inom ramarna för "konst". Jag tycker, men jag kanske är en aning partisk eftersom jag själv jobbar inom vården, att Odells "konst" borde ha resulterat i större konsekvenser.

Dessa unga bloggerskor. Skrivit om en tidigare, men nu verkar det ha blivit ett irritationsmoment för ännu fler. Samtidigt som jag säger, grattis till framgången tjejer, så undrar jag i min stillhet varför de har blivit så stora. Och varför så många undrar vad en stranger äter till frukost.

Vaccinering inför svininfluensan. Människor som anser att vårdpersonal skall "ställa upp" och vaccinera gratis. Hell no. Inte en chans i världen att jag ställer upp på detta. Redan att vi är underbetalda och sliter, inte fan ska vi ställa upp gratis. Hört att det är bostadsbrist, skall snickare bygga gratis också då? Nej nej nej.. Skall läkemedelsföretagen ge bort vaccinet? Nej nej nej...  Det är nu vi har vår chans! Nu kan vi förhandla om högre löner! Nu kan vi bestämma om vi vill jobba extra och vaccinera. Nu är det dags att sälja oss dyrt! nu kan vi sluta upp med att rea ut vår kompetens till lägst bjudande...


Kommentarer
Postat av: K

Svar:

Instämmer!



Jag borde vara med i tv. Vilket jävla liv det skulle bli. :)

2009-09-06 @ 18:29:17
URL: http://initiativet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0