nytt yrke?

Don't get me wrong, jag älskar att vara sjuksköterska och hjälpa människor, samtidigt som jag får använda min hjärna och göra något praktiskt. Se resultaten av mina åtgärder, se utvecklingen och förbättringarna. Sen så finns det tyvärr en del tråkiga historier, men då kan man ialf glädjas åt att man har hjälpt någon må så bra ssom möjligt även i slutskeedet av livet. Men, ibland skulle jag vilja vara.. en actionfigur. Eller skämt åsido, använda mer av min kreativitet. När jag var liten ville jag bli modedesigner (efter jag hade kommit över kassörska-fasen när jag var 6...). Så fort någon frågade mig vad jag ville bli sa jag alltid att jag ville designa kläder. När man var liten log folk och sa, Ja, det låter väl roligt. När man blev äldre, säg mot gymnasiet, började folk istället säga, "ja, men vad vill du bli på riktigt?" och när jag insisterade, blev alltid svaret, "jo, men det är ju så få som lyckas, lika bra att du väljer ett rikigt yrke". Så jag gjorde det, valde ett riktigt yrke. Visserligen något jag gillar, som jag är intresserad av, men jag tror ändå jag ska gå en sykurs snart...  

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Jag rör mig på hal is när jag även nämner att läkare kan ha ett ekonomiskt intresse av det hela. Jag tror jag tar tillbaks det som sådan. Men jag borde kanske heller skriva att de "kan ha" ett ekonomiskt intresse. Obetänksamt av mig, men min poäng är i varje fall att vi alla borde försöka läsa på så mycket som möjligt från olika håll och göra oss upp en egen åsikt. Det är många som blint litar på myndigheter och myndighetspersoner och det tycker jag är lite farligt. Historien säger att de inte alltid har rätt och det är därför viktigt att varje individ sätter sig in i frågan själv. Sen ändrar jag gärna MIN åsikt om jag får info som övertygar mig om annat.



God morgon! :D

2009-11-10 @ 06:06:23
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0