Ytlig? Eller bara tragiskt?

Det är en bloggtjej som nyligen skrev om att hon endast får ut några tusenlappar (närmare bestämt 4200) för sin blogg denna månad. Alldeles för lite anser hon givetvis - är man 16år, bor hemma och har så många utgifter som hon verkar ha är det ju såklart en väldigt liten summa. Hon får ju inget av sina föräldrar stackarn! (Ja, förrutom mat, tak och lite annat onödigt och billigt) Varför skulle hon behöver betala sina egna taxiresor när hon har sitt utseende att ta hand om? Vet inte hennes föräldrar hur dyrt det är med löshår, lösnaglar, smink, lotion, kläder etc? För att inte tala om sprit? (det betalar förvisso inte hon själv, det gör andra pojkar på grund av att de är så snälla och hon är ju bara FÖR söt) Någon borde skänka henne lite mer pengar så hon kan shoppa och göra allt annat viktigt som hon gör.

Seriöst. Är det inte dags att hennes föräldrar tar lite ansvar för denna vilsna varelse? Vem i riktiga världen klagar för att man får betala sina egna taxiresor(!) eller för att man endast har ca 4000 i månaden att spendera enbart på sitt utseende? Dessutom förstår inte jag varför hon tillåts dricka alkohol och festa obehindrat? Jag kanske är en aning gammaldags och lite pryd, men är det inte något man kan vänta tills man är myndig för att göra? Är inte föräldrar till för att guida en genom barndomen, hjälpa en att utvecklas för att kunna fatta bra beslut? Sätta gränser? 

Att jag irriterar mig hennes inlägg är ju egentligen väldigt dumt, jag kan ju undvika att läsa den bara. Men tyvärr var det ju så att jag råka trampa snett och hamnade där trots allt.
Sammanfattningsvis ville jag bara avsluta med att säga:
Att för mig är inte denna bloggerska ytlig eller bortskämd, utan snarare vilsen och tragisk.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0