Slösande

Jag gillar att såkallat "storstäda". När man röjer igenom allt och städar rent. Slänger saker man inte längre behöver (eller någonsin behövt äga egentligen). Men jag får en liten klump i magen när jag slänger saker. Ena orsaken till denna klump är; "tänk om jag kommer behöva det här, eller vilja minnas något, någon gång?" eller också, "jag betalade ändå en del för det här" och till sist "vilket slöseri att bara slänga ut saker.." Så det resulterar i att jag nästan inte slänger något och behöver hjälp av en kompis att lägga saker i påsar för att tillslut ha hjärta att slänga. Det som gör det lite lättare är när det ser rent och fint ut hemma. Det och att jag återvinner. Men när jag är på ämnet om att slösa. VARFÖR måste det tillverkas så mycket skräp? Alla dessa leksaker från McDonalds? Alla leksaker ur ett Kinder ägg? etc etc...

Sen vill jag berätta om en fantastisk bok jag läste igår. Var inne på en bloggsida där hon som skriver älskar en bok som heter "Twilight" och dess efterföljare. Tänkte att jag skulle ge den en chans då jag alltid är på jakt efter en bra bok. Den var helt otroligt bra! Så nu måste jag iväg och köpa de nästkommande böckerna. Idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0