Avundsjuka

I helgen förlovade sig min syster, Även om jag är väldigt glad för hennes skull, så kryper det gröna odjuret fram bakom hörnet. Ja, jag är väldigt avundsjuk, jag vill också! Men det kommer det med.

Själv jobbar jag på. Även om jag jobbar nästan varje dag verkar jag inte kunna komma upp i en decent lön. Men det borde jag ju ha vetat tänker nog många nu, Har du någonsin hört talas om en rik sjuksköterska? (Som inte har vunnit på lotto då.) Och svaret är ju självklart nej. Men rimligtvis borde jag få mer i plånboken än någon som går på soc? Men om man kollar på fattigbloggen, hon som är journalist och låtsas leva på soc en månad, så verkar det vara ungefär likvärdigt. Den människan gör mig väldigt irriterad. Hela projektet är sanslöst idiotiskt. För det första ska hon bara låtsas i en månad, vad är det för djupgrävande journalistik? För det andra röker hon och köper smink för pengarna och är sedan orolig över att hon spräcker budgeten. Men det som stör mig mest av allt är alla dessa människor som tycker det hon gör är så bra samt beklagar sig över hur lite pengar de får av soc. My god, get a job. Soc ska man KLARA sig på, inte leva GOTT på. Det som är mest skandal, tycker jag, är att det anses konstigt att man får mindre pengar av inte jobba, än att kämpa och arbeta.

Jag har i alla fall sökt till läkarlinjen nu. Hoppas jag kommer in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0