Att vara sjuksköterska

Innebär att man måste ha mycket tålamod ibland. Vilket är ganska svårt eftersom jag inte är så värst tålmodig. Men å andra sidan är jag väldigt snäll och ganska ordentlig, så det kanske väger upp. Innan jag började jobba som sjuksköterska "på riktigt", alltså inte som undersköterska eller som student, så trodde jag att det jag skulle ha mest problem med var att handskas med patienter som av olika anledningar hade en kass attityd. Men jag har insett att jag skiljer väldigt mycket i mitt sätt att handskas med situationer i min professionella roll (till skillnad från privatlivet), jag blir väldigt lugnare helt enkelt. Det som har visat sig svårt är att hantera alla kärringar som verkar ha arbetat för länge på en avdelning/i vården i allmänhet. För övrigt är ordet "kärring" könslöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0